Odchudzanie a błędy żywieniowe

Rozpoczynając odchudzanie, powinieneś zacząć od przeanalizowania swoich dotychczasowych nawyków żywieniowych. Niestety większość osób popełnia poważne błędy – dowiesz się, jak są najczęstsze błędy w żywieniu i postaraj się ich unikać za wszelką cenę.

Podstawowym błędem żywieniowym jest totalny brak dbałości o swoją dietę. Brak podstawowych składników odżywczych, takich jak białko, tłuszcze, węglowodany, witaminy i minerały sprawiają, że w organizmie może pojawić się wiele niedoborów. Braki składników odżywczych mogą prowadzić do anemii, nawet przy nadwadze, a także do wielu poważnych chorób, takich jak cukrzyca czy nowotwory.

Innym błędem żywieniowym jest to, że dieta jest pełna niezdrowych tłuszczów zwierzęcych i węglowodanów prostych, a brakuje w niej warzyw i owoców. Skutkuje to chorobami układu sercowo-naczyniowego i oczywiście nadwagę. Jeśli nie odżywiasz się regularnie – rezygnujesz ze śniadań, a największy posiłek zjadasz wieczorem, Twojemu organizmowi nieustannie brakuje energii. Efekt jest taki, że sięgasz po niezdrowe przekąski, na przykład po ciastka i batony, a one odkładają się w postaci dodatkowych kilogramów.

Większość błędów żywieniowych zaczyna się już na etapie zakupów. Kupujemy oczami, nie kontrolując składu produktów. Wybieramy często najtańszą żywność, która jest niestety najgorszej jakości. Zamiast gotowych dań lepiej wybrać warzywa, które są tanie, i przygotować coś samodzielnie. W internecie można znaleźć mnóstwo tanich i szybkich, a przy tym dietetycznych przepisów.

W zbilansowanej diecie bardzo ważne są witaminy i minerały. Jeśli obawiasz się, że masz niedobory, wybierz specjalne kompleksy witamin, które dostarczą Twojemu organizmowi tego, czego potrzebuje, w sposób szybki i wygodny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *